Scouts "De Toekan" in hun nieuwe thuis!

zaterdag, 1 oktober, 2016
Scouts "De Toekan" in hun nieuwe thuis!

Na 2 jaar hard labeur lopen de verbouwingen van de nieuwe scoutslokalen op zijn einde. Op 10 september werden de scoutslokalen officieel ingehuldigd met een groot LOKAAL feest. Tijdens de vorige legislatuur liet Johan Vanhulst, toenmalig schepen van Jeugd, zijn oog vallen op de oude schoolgebouwen in Ave Regina.

Door deze investering krijgt Scouts De Toekan de lokalen die ze verdient, aldus een tevreden schepen van Jeugd Stefaan Van Haegenborgh.

Een kleine groep vrijwilligers van de scouts hebben 2 jaar lang al hun vrije tijd opgeofferd om het oude gebouw om te toveren in prachtige lokalen.  “Hierbij willen we Alain en Toon zeker een speciale vermelding geven. Zij hebben hier wonderen verricht.” aldus Andries Hofkens, voorzitter van RvB De Toekan.

De Toekan kreeg  €128.000 subsidie vanuit het Europese Fonds voor Plattelandsontwikkeling. De gemeente Bierbeek stelde een subsidie van €200.000 ter beschikking. De Toekan zette nog wat geld opzij voor een tweede fase van de bouwwerken.

Ook Bram De Moor en Elien Hermans (Eenheidsleiding) zijn bijzonder verheugd met hun nieuwe lokalen. “Wij zijn blij dat we eindelijk een definitieve stek gevonden hebben. De oude lokalen waren echt te klein geworden voor onze scoutsgroep. Hier kunnen we vol enthousiasme onze werking verder uitbouwen.”

Schepen van jeugd Stefaan Van Haegenborgh vindt dat deze bloeiende jeugdvereniging door deze investering de lokalen krijgt die ze verdienen.  “Wij blijven investeren in jeugdverenigingen. Investeren in jeugd is investeren in de toekomst!”

Deze zomer kon de gemeentelijke speelpleinwerking ’t Speelkasteel reeds gebruik maken van deze lokalen.

CD&V Bierbeek dankt de hardwerkende vrijwilligers en wenst De Toekan veel mooie jaren in het Klein Park!